Skip to main content

අඹ අත්ත ගහේ තියෙද්දීම බටනළාවක් හදා වාදනය කළ ඉන්දික රජින්ත

ඉන්දික රජින්ත ලක්මාල් යනු දෙස් විදෙස්හි බටනළාවෙන් දස්කම් පානා නැතුවම බැරි වාද්‍ය ශිල්පියෙකි. මෑතක බිහිවූ නිර්මාණ බොහොමයකම පාහේ වාදනයෙන් දායක වන ඔහුට සංගීත භාණ්ඩ වාදනයෙන් තොරව ස්වර ප්‍රස්තාර ලිවිය හැකිය. මෑතකදී සිය නිර්මාණ සමුච්චයක් එළිදැක්වීමට අපේක්ෂාවෙන් සිටින ඔහු සමගිනුයි මේ කතාබහ.

නව නිපැයුම්
2016-07-28-ent-59දැනට අඩි හයක් දිග බටනළාවක් නිර්මාණය කර තිබෙනවා. අනතුරුව අඹ අත්තක් ඉතුරු කරලා අඹ අත්ත තියෙද්දීම බටනළාවක් නිර්මාණය කළා. අනතුරුව ඉටිවලින් නිර්මාණයක් කළා. අනතුරුව සිදුරු 24 ක් තිබෙන රවුම් බටනළාවක්. මම බෝතල් ආශ්‍රය කරගෙන බටනළාවක් හැදුවා. තට්ටු කිරීමෙන් හඬ පිටවෙන තවත් බටනළාවක්. ඊට පස්සෙ මෑතකදීම හැදුවෙ අඩි දහයක් දිග විශාල බටනළාවක් හැදුවා. බටලීයක් උපයෝගී කරගෙන හැදුවේ. බටහිර සංගීතයේ හා(ර්)මනි ක්‍රමයට වාදනය කරන්න පුළුවන් ලෙස දිගු කාලයක් පුරා පර්යේෂණය කරලා තමයි මෙම නිර්මාණය කළේ.

දායක වූ නිර්මාණ
මම චිත්‍රපට හා වේදිකා නාට්‍ය ටෙලිනාට්‍ය වැනි නිර්මාණ හුඟකට සහභාගි වෙලා තිබෙනවා. මෑතකදී තිරගත වුණු චිත්‍රපටි බොහොමයක මම තමයි පසුබිමින් බටනළාව වාදනය කළේ. "සමනල සංධ්වනි", "සිරි පැරකුම්", "රන් කෙවිට", "මහරජ ගැමුණු", "ඇඩ්‍රස් නෑ", "සිනහව අතරින්" වැනි ළඟදී තිරගත වූ චිත්‍රපටවල මම තමයි බටනළා වාදනය කළේ. ඊට අමතරව ටෙලිනාට්‍ය බොහොමයක පසුබිම් සංගීතය සඳහා බටනළාව වාදනය කළා. "ගොළු තාත්තා", "මද්දහන", "සේපාලිකා", "රිදී තාරකා", "ගැහැනු ළමයි", "බණ්ඩාර දෙයියෝ", "බොරළු පාර", "අළු බඳුන", "රනා", "පොඩිමාමා" "කුලැත්තියෝ" ඉන් කිහිපයක්. ඊට අමතරව චිත්‍රපට, වෙළෙඳ දැන්වීම්, රියැලිටි, සංගීත ප්‍රසංග සඳහාත් සහභාගි වෙනවා. එමෙන්ම මම මේ දිනවල අලුත් කටයුත්තක් සැලසුම් කරගෙන යනවා. ගීතාශ්‍රිත අලුත් නිර්මාණ එළිදක්වන්නයි බලාපොරොත්තුව. එය ඉදිරියේදී දැනුම් දෙන්නම්.

මහමගදී ලද සජීවී ප්‍රතිචාර
අපේ සංගීත ක්ෂේත්‍රයේ විවිධ ආකාරයෙන් පෝෂණය වී තිබෙනවා. විශේෂයෙන්ම අපේ ජන ගී කලාව හා ගීතය අතර මහත් සබඳතාවක් තිබෙනවා. එහි අපේ ගම අපේ ජනවිඥානය, ආදිය අපේ ජන ගායනාවල එකට බැඳී තිබෙනවා. අපේ රටේ සමහර මාධ්‍යවලින් මම විශ්වාස කරනවා බුද්ධිමත් රසික පිරිසක් සිටින බව. මීට ටික දවසකට පෙර නුවරඑළිය ප්‍රදේශයට මම බටනළා වාදනයකට යන අතරතුර මම බසයෙන් බැස පාරේ යනවිට කෙනෙක් මට කතා කරනු ඇසුණා. බලද්දී ත්‍රිරෝද රථ රියදුරු මහතෙක්. ඔහු මගේ නම පවා දන්නවා. මට ලොකු සතුටක් ඇතිවුණා. ඔහු මගේ රසිකයෙක් වීම ගැන. මම කරපු හැම නිර්මාණයක්ම ඔහු රූපවාහිනියෙන් දැකල තියෙනවා කියල විස්තර කළා. ඔහු මාව ප්‍රසංගය තිබෙන ශාලාවට රැගෙන ගියා. එසේ යන අවස්ථාවේදී ඔහුගේ ත්‍රිරෝද රථයේ වාදනය වූයේ පණ්ඩිත් අමරදේවයන්ගේ ගීතයි. මට ලොකු සතුටක් දැනුණා. උසස් රසවින්දයට දුප්පත් පොහොසත් භේදයක් නැහැ කියල එම අවස්ථාවේදී හැඟුණා. ලෝකයේ බිහිවන ඕනෑම ජාතියක නිර්මාණ රසවිඳින්න මම ගොඩක් ආසයි. මම ගොඩක්ම බටහිර සංධ්වනි හා දෙමළ ගීත රසවිඳින්න ආසයි.

සටහන - ඉඳුනිල් සින්දු/ ඡායාරූප - මලිත් අනුරාධ

2016-07-28-ent-61
2016-07-28-ent-60
2016-07-28-ent-57
SOURCE- Saravita

Popular posts from this blog

කවුරුත් දන්නා, පානදුරේ නංගිගේ, ඔබ නොදත් සත්‍ය කතාව. අවසානයේ ඇය මංගල ගමන ගියාය.

(මෙම ලිපිය උපුටා ගන්නා ලද්දකි. ලේඛකයාගේ සමහර වචන සංස්කරණය නොකර දැමු බව කරුණාවෙන් සලකන්න ) නිරුවත මතම හැමිණෙන්නට මාන බලන පරයන්.... පිරිමින් යනු කවුදැයි හඳුනගන්.... අම්මෙක් සහෝදරියක් ගැන හෝ හැගීමක් නැති පරයන්..., ගෞරවය යනු කුමක්දැයි පහදන්.. ඇය සැවොම අතරේ ප්‍රසිද්ධ පානදුර නංගී ලෙසය.. ඇය සැබවින්ම ලස්සනය.. දගකාරය.. අනුරාගීය.. ඇය භද්‍ර යෞවන වියේදි තම පතිවත තමන් ආදරය කරපු පිරිමියාට පුද කරන්නේ දුරදිග නොබලාය… ඉන් නොනැවතෙන ඇය තම නිරුවත් ඡායාරූප සහ වීඩීයෝපට පෙම්වතාට යවන්නෙ ඔහු කෙරේ ඇති විශ්වාසය නිසාය. මොවුන්ගේ පෙම් සුව විදීමේ අනුරාගී අවස්ථා පෙම්වතා විසින් ඇයගේ කැමැත්තෙන් වීඩීයෝ කරන්නෙ ඔවුන් විඳපු සතුට මතක සටහන් ලෙස තබා ගැනීමට විය යුතුය.. සිදුවන්නේ නොසිතපු දෙයකි.. පෙම්වතාගෙ ජංගම දුරකතනයෙන් තම පෙම්වතියගෙ සහ ඔහුගෙ නිරුවත් දර්ශන ඇතුළත් චිපය අතුරුදහන් වන්නේ ප්‍රශ්න වැළකට ආරම්භයක් ගෙන දෙමිනි.. ඇය සිය පෙම්වතා ඉදිරියේ දැමූ ආලවට්ටම් සමඟින් නිල් චිත්‍රපටවල අඩංගු සියලුම ආකාරයේ ජවනිකා සමඟින් එම වීඩීයෝ පට අන්තර්ජාලයට එකතු වන්නේ ඇයව සමාජය තුළ බඩුවක් කරමිනි.. වීඩීයෝ පට නිකුත් වූ පසු කවර කතාද? ලං

Thilini Amarasooriya B'day Celebration

Share this Story :

මට කවුරු සමගවත් තරඟයක් නැහැ

නවක නිරූපණ ශිල්පිනියක් වන සංජානා ඔනාලි මේ වනවිට නිරූපණ ක්ෂේත්‍රයට සම්බන්ධ වී කුඩා කාලයක් වූවත් ඇය නිර්මාණ රැසකට දායකත්වය ලබා දී තිබෙනවා. තවමත් අධ්‍යාපනය හදාරන ඇය නිරූපණ ක්ෂේත්‍රයෙන් ඉදිරියට යන්න බලාපොරොත්තු වෙනවා. ඉතින් ඒ නිසා සංජානාට අප ‘සාරවිට’ කතාබහට ඇයව සම්බන්ධ කරගත්තා. ඔබ ගැන හඳුන්වා දුන්නොත්? මගේ නම සංජානා ඔනාලි. මමයි අම්මායි තාත්තයි නංගි තමයි පවුලේ ඉන්නේ. නංගි තවම පාසල් යනවා. මට වයස අවුරුදු 22යි. මම නිරූපණ ශිල්පිනියක් විදිහට වැඩකටයුතු කරනවා. ඊට අමතරව මම පෞද්ගලික විශ්ව විද්‍යාලයක අධ්‍යාපනය හදාරනවා. නිරූපණයට සම්බන්ධ වෙලා කොපමණ කාලයක් වෙනවාද? ගිය අවුරුද්දේ තමයි නිරූපණයට සම්බන්ධ වෙන්නේ. මේ වෙද්දි මොනවද දායක වෙලා තිබෙන නිර්මාණ? බ්‍රයිඩ්ල් ෂූට් කරලා තියෙනවා. ටී.වී කමර්ෂල් රැසක් කරලා තිබෙනවා. ටෙලි නාට්‍යවලට රංගනයෙන් දායක වෙලා තිබෙනවා. හැබැයි තවමත් විකාශය වෙලා නැහැ. මියුසික් වීඩියෝවලට ආරාධනා ලැබිලා තියෙනවා. ඉදිරියේදි සම්බන්ධ වෙන්න බලාපොරොත්තුවක් තියෙනවා. දායක වුණු ටෙලි නාට්‍ය ගැන කිව්වොත්? ටෙලි නාට්‍යයයේ නම ‘අභි’. තවම විකාශය ඇරඹුවේ නැහැ. රූ ගත කිරීම් අවසන් වෙල